#

Pembaca

Selasa, Disember 09, 2008

Ekstasi

Dahinya mula berpeluh. Dia tidak menyangka ianya akan menjadi begini. Tenaga dari sekeliling seolah-olah dipaksakan ke dalam dirinya sebegitu rupa sehingga badannya seperti susah hendak dikawal lagi. Kesemua lima derianya dirangsang hebat. Matanya khayal melihat kerlipan-kerlipan gila. Telinganya bagai dirasuk raungan tenaga yang dari tadi menusuk ke dalam diri dan jiwanya. Hidungnya mengejar nafas yang bagai tidak cukup-cukup. Tangannya bagai tidak puas menggapai langit, ingin menyentuh apa sahaja yang dapat dari julangan jemarinya ke udara. Tekaknya kering dari jeritannya yang dilepaskan dari tadi lagi.

Di sebalik semua itu, dia masih tidak berasa penat. Gema jerit manusia di sekelilingnya bagai rasukan gila yang membekalnya tenaga yang tidak putus-putus. Bunyi semakin kuat dan jeritan yang menyambutnya gamat sekali. Aliran adrenalin jelas terasa di dalam urat-uratnya menyebabkan dia ingin melompat sekuat-kuatnya. Dia melepaskan jeritan yang kuat untuk meredakan tenaganya yang dirasakannya bertambah setiap saat.

Namun tenaganya tidak reda. Kaki dan tangannya tidak tertahan lagi. Dia tidak peduli lagi siapa dirinya. Dia tidak peduli di mana dia berada. Dia tidak peduli siapa di sekelilingnya. Degup jantungnya amat kencang. Serentak itu, bunyi dentuman gitar yang berat diiringi hentakan rentak dram yang bertenaga bergema kuat. Dia melompat setinggi-tinggi dayanya dan menjerit bersama-sama ribuan yang lain melepaskan segalanya daripada diri mereka.

"I want it now.. I want it now... give me your heart and your soul.." alunan penuh perasaan penyanyi kumpulan Muse itu mendayu, menguja dan menyemarak dirinya di celah-celah lautan gila manusia yang memenuhi segenap ruang dewan konsert pada malam itu.

0 ulasan: